Дослідження: тести, інтерв'ю



 «Мистецтво народжує культуру,
культура народжує митців»

                                                                                                  Р.Труш

Тема.  Домінуюча роль образотворчого мистецтво в розвитку  гармонійної особистості.
Мета. Піднесення рівня усвідомлення важливості образотворчої мистецтва та активізація його             в процесі формування особистості для  євроінтеграційного простору.

Завдання: апробація тестів та інтерв’ю з образотворчого мистецтва  для        вчителів, дітей та батьків.
Етапи дослідження:
Етап 1. Тести та інтерв’ю. «Роль мистецтва у житті людиниа. Власний погляд»
Етап 2. «Круглий стіл» чи «диспут» на тему: «Функції образотворчого мистецтва в освіті та їх інтеграція в життя. Власні  пропозиції та  стандарти»

Дослідження є анонімним. Результати тесту та інтерв’ю буде використано виключно у наукових цілях. На основі отриманих результатів вчитель модернізує  уроки  образотворчого мистецтва, проведе  відкриті заходи  «У колі родини і барви єдині» для дітей та батьків з метою впливу та підвищення цінності предмету в загальношкільній освіті.


Тест для батьків
Інструкція: дайте, будь ласка, відповіді на наведені нижче запитання відкритого (власні роздуми) та закритого (вибір варіанту) типу.
1. На вашу думку, чи реальна творчість без натхнення?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Що спонукає людину до творчості, а що її руйнує?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Коли вперше ви зустрілися з необхідністю втілити свій задум через творчість?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. На яке місце серед навчальних дисциплін ви  поставите образотворче мистецтво?(обґрунтуйте)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Чи є у вас можливість приділити увагу власній дитині для спільної творчості?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.1. Які відкриття ви зробили для себе в процесі спільної творчості?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.2. На вашу думку, що є джерелом натхнення вашої дитини?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.3. Чи існують бар’єри при спілкування з дитиною в процесі її творчості . (Якщо так, то які? Як ви їх долаєте?)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.4. Поділіться життєвим досвідом, а саме; моментами творчої співпраці.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Чи потрібні вам вибіркові заняття-консультації з окремих питань образотворчої діяльності? Якщо так,то які саме? Якщо ні, то залишіть питання без відповіді
а) методика викладання мистецтва,що  відповідає певній віковій категорії дітей
б) отримання необхідних знань з окремих видів мистецтва
в) ваш варіант ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Якщо у вас не достатньо часу чи немає бажання творити, виберіть наведені нижче причини чи вкажіть свій варіант.
а) не вважаю цей предмет вагомим
б) не вважаю ці знання важливими для майбутнього моєї дитини
в) вважаю, що досяг(ла) високих успіхів в житті, завдяки образотворчому мистецтву
г)не відчуваючи потреби в знаннях з мистецтва
д)відчуваю потребу …
г) ваш варіант ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. На вашу думку, чи досягли б ви іншого статусу в житті, якби в школі отримали достатній імпульс для творчості?
а) так
б) ні, я отримав(ла) достатній імпульс
в) ваш варіант
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. На вашу думку , «мова мистецтва «вашої дитини це:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Чи прагнете читати мову мистецтва вашої дитини?Якщо так, то чи відчуваєте значення художнього образу так, як розуміє його дитина (розумієте зміст та характер її малюнку):
а) у  3-ьох річному віці («мова каракуль») ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
б) у віці 5-6 років ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в) у шкільному віці ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Що на вашу думку означає бути з дитиною на одній хвилі у мистецтві? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.Що викликає у вас прохання дитини: «Прагну творити!»?
а)захоплення від її прагненням до нових відкриттів. (поділіться своїми  спостереженнями, враженнями та власною роллю у процесі)
б)супротив через
- нестачу часу,
- неважливість події,
- факт забруднення інтер’єру приміщення,
в) ваш варіант  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________13. Чи спонукаєте ви власним прикладом дитину до творчості?Поділіться досвідом. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________14 Чи дозволяєте собі   критику (  опишіть форму) в процесі творчості дитини. Її реакція? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________15. Чи підтримуєте вдалі творчі знахідки? Реакція дитини? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________16.Що, на вашу думку, додає нового дихання творчості дитини?  Ваші власні спостереження.: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________17.На вашу думку,як  впливає взаємозв’язок  між  уподобаннями та діяльністю сім’ї д  на творчість дитини? Поділіться власним баченням на основі спостережень? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________18.Скільки часу в сім’ї приділяється творчості і якій? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________18.1. Дайте власне визначення. Творчість  моєї дитини – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________18.2. Дайте власне визначення. Творчість  нашої сім'ї – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
19.Що нового ви почерпнули  від своєї дитини протягом моментів  творчості особисто для себе?Які висновки зробили?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
20.Чи важливими є для вас якість матеріалу та інструментів, з якими працює дитина. Чи це немає вагомого значення? Ваша думка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
21.Що стало поштовхом або бар'єром до вашої творчості у житті?(приклад із власного життя)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
22. Чи пов’язали ви власне майбутнє з мистецтвом? Якщо так, то яким чином?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
22.1. Ваші досягнення в царині мистецтва?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
22.2. Чи відомі вони дитині?
____________________________________________________________________
23.Який вплив має любов до мистецтва на вашу професію?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
24.На вашу думку, який вплив  має мистецтво на культуру ставлення людини до світу,до себе особисто,до речей,що її оточують?
________________________________________________________________________________________________________________________________________
25.Яка творча знахідка в житті принесла вам найбільше позитивних вражень,емоцій?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
26.Що на вашу думку впливає на благо майбутнього кожної дитини?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
27. На вашу думку, що  означає « спільна творчість людей на благо одне одного»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
28.Що прискорює   швидший розквіт держави,нації,суспільства? Як пов’язано це  з мистецтвом?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
29.Чи маєте  бажання  при наагоді побувати на відкритому уроці  мистецтва з участю вашої дитини? Якщо так, тоді яка тема/методика вас цікавить найбільше?Опишіть
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тест створено для вдосконалення методики викладання образотворчого мистецтва, індивідуального підходу до мистецької  діяльності дитини, її гармонійного розвитку у колі сім'ї та школи. Для  необхідності пізнання  мову серця юного митця, його прагнень та потреб в умовах сучасності


Інтерв’ю для дошкільнят та школярів початкової школи.
«Чи любиш ти малювати?»
1. Чи любиш ти малювати? Якщо так  які емоцій  відчуваєш в період творчості?Варіанти:
- Тобі спокійно,чи тривожно?Якщо так,то чому?;
- Тобі весело чи сумно?Якщо так,то чому?;
2.Краще творити наодинці , коли поруч нікого нема, чи у колі друзів?
3.Чи любиш ти малювати, коли звучить музика, Якщо так,то яка?Назви свої улюблені мелодії і кольори,що їх  будить твоя уява?
4. Чи виникає бажання  показати свою роботу друзям?Як ти це робиш?Що кажуть про твої вироби чи малюнки  друзі? Чи люблять вони те, що любиш ти?Хвалять тебе друзі ? Як ти реагуєш на їхню похвалу?
5.А як реагуєш на зауваження, критику,коли кажуть,що вийшло на дуже добре?Ти плачеш,чи стараєшся малювати ще краще?
6.Чи цікаво тобі на  уроках образотворчого мистецтва?Що відчуваєш, коли тобі подобається як малює твій друг?Про що думаєш, коли помічаєш,що  другові не все вдається?Чи прагнеш допомогти?
7. Який вид  образотворчої діяльності подобається найбільше?
а)малюнок кольоровими олівцями
б)живопис фарбою
в)ліпка пластиліном
г) вирізання ножицями та клеєння з паперу різних фігур та композицій
8. Ким більше любиш бути на уроці вчителем чи учнем?Що  любиш більше:пояснювати чи слухати?
9. Що запам’яталося на уроці найбільше?Назви ці цікаві моменти? Що б ти змінив, якби був учителем?
10. Що для тебе легше: малюнок з натури, малюнок з уяви чи малюнок по пам’яті.
11.Чи малюєш ти вдома? Чи дозволяють батьки це робити? Які матеріали та інструменти тобі подобаються найбільше? Які з них маєш вдома?
12. Хто найбільше з тобою грається у художника? Що кажуть батьки на про твої вироби чи малюнки?
13. Де зберігають твої роботи? Чи робите з них виставки на  стінах удома,чи лежать вони в шафі?Чи даруєш їх рідним та друзям?
14. Чи є в родині художники, скульптори, поети, музиканти? (Чи є творчі професії в родині? )Якщо так,що ти знаєш про це? Що можеш розказати?
15. Який момент творчості з батьками, дідусем, бабусею, сестрами чи братами запам’ятався найбільше? Яким видом творчості ти б хотів зайнятись зі своїми батьками? Що кажуть (як реагують) батьки, коли ти показуєш їм свої вироби чи малюнки?

Бажаю тобі постійно отримувати радість на стежинах художника. Бо художники – люди, які люблять красу, люблять людей, люблять приносити радість мистецтвом. Людина – найбільший шедевр мистецтва, що створив Бог, а природа – її колиска.


Інтерв’ю для колег:
«Ми – мистецтва діти»
1. Коли вперше  ви зустрілись з  азами мистецтва?Хто з дорослих відкрив вам віконце у його світ?
2. Що  відчули  в цей момент? Розкажіть про найцікавіше і неповторне.
3.Чи спонукало це вас до  подальшої творчості?
4. Які види мистецтва вам найближчі до душі? Чи приносять вони вам радість сьогодні, чи це  просто відпочинок після напруженого дня,чи дань моді?
5. Як реагують рідні та близькі люди на вашу творчість (у сім’ї та родині??
6.Чи передаєте свій мистецький досвід? Якщо так, розкажіть про це.
7. На вашу думку,як пов’язані інші предмети шкільної програми з образотворчим мистецтвом? Як ви це бачите?
8. Якою ви бачите необхідність презентації наочності на уроках за допомогою новітніх технологій?Що це дає для успішного розвитку дитини?Ваші роздуми.
9. Які види ігор,арт-терапії використовуєте на уроках мистецтва у дошкільних групах та  школі?
10.Що є джерелом вашого натхнення для творчості? Улюблена мелодія ? Звуки природи? Щасливий погляд дитини?Ваші варіанти?
11. Як  знання з  мистецтва  відкривають   світу  ваш власний почерк, дозволяють самоутвердитися?
 12. Які емоції наповнюють вас в процесі творчості? 
13.Опишіть присутність мистецтва  в процесі виховання  дитини? Коли, де  і як саме ви його використовуєте? Опишіть форми (гра, театр і т.д.).
14. Ваші побажання колегам на шляху творчих пошуків для збагачення навчальної програми.
15. Ваші потаємні творчі плани, у стремлінні творити для себе,друзів та на благо гармонійного розвитку дитини?

Додаток.
 Відео -запис "Інтерв'ю" 
 (взято у вихователя та музкерівника Т. Світлани )  Автор- Труш Р. І





Висновок:
 Інтеграція якісної освіти полягає в:
1)органічному засвоєнні шкільних дисциплін завдяки інтеграції в них мистецьких дисциплін
 2) духовному розвитку  особистості,її пошуковій  манері прагненні досліджувати

3)  активізації тісної євроінтеграції   зі світом  для утвердження національних барв  в системі якісної освіти міжнародних стандартів

Немає коментарів:

Дописати коментар